כמה אני צריכה לשקול?

מהו המשקל שלי? האם אני במשקל טוב, ומהו המשקל של החברה הכי טובה שלי? האם משקל הגוף שלה עדיף. ומה עם הטרנד העולמי של רזון קיצוני, כל בגד נראה כמו על קולב, האם אלה הם הסטנדרטים החדשים של עולם היופי, או שמא מדובר בקווים אדומים. האם אני צריכה להיות בתוך הקווים או מחוצה להם ומי קובע כמה אני צריכה לשקול. ומה שהכי חשוב, איך אגיע למצב שאהיה במשקל בריא וגם אסתטי.

עולם היופי, האופנה, הטיפוח. מעצבי על ומסלולי תצוגה מזמנים לנו תהפוכות של אידיאל הגוף הנשי. אם בשנות החמישים מבנה ה"אגס" היה האידיאלי לדוגמניות, הרי שהיום אם את רוצה לצעוד על מסלולי תצוגות, את צריכה להיראות פחות, כמה שפחות, הכי פחות. לפעמים זה מגיע למצב שרואים דוגמנית ויש הרגשה שתיכף, הנה היא הולכת להישבר. תרתי משמע!

אז כמה אני צריכה להישקל? זוהי שאלה שמטרידה נשים וגם לא מעט גברים, אבל בעוד שאידיאל היופי הגברי לא עסוק במשקל, אצל נשים פורטים את היופי הזה לגרמים. לא רק שזה לא יפה ולא נשי, זה מסוכן וממש לא מומלץ.

ובכל זאת יש לומר, משקל עודף מזיק לבריאות, משקל תקין גורם לנו להתנהל בחיוניות ולהרגיש כך. חשוב שנהיה מודעים למשקל הגוף הרצוי לנו, אבל לא מטעמים של אידאל יופי אלא של בריאות ואסתטיקה. משקל גוף תקין גורם לנשים להרגיש שוות לאחרות, עוזר להן לקבל את עצמן. הן מרגישות מוחמאות וגאות בשמירה על הגוף שלהן. יש הבדל ענק בין שאיפה למשקל גוף תקין לבין כמיהה לאנורקסיה אופנתית. זה הגבול בין גוף בריא לגוף חולה. ממש כך.

אמצעים למדידת משקל גוף

יש היום שני אמצעים המקובלים על רופאים ודיאטנים למדידת משקל גוף. יש מדד שנקרא BMI, ויש מדידה שנעשית באמצעות מידת היקף המותניים. שני האמצעים אלה מספקים כלים לאבחון והערכה תקינה של משקל גוף. בהקשר זה חשוב לציין כי אין דבר כזה משקל גוף תקין לכולם, יש עוד פרמטרים שמשפיעים על המשקל המומלץ כמו מצב גופני, תורשה, גיל, מחלות ועוד.

BMI הם ראשי תיבות של Body Mass index. זהו מדד המאפשר לקבוע משקל כמותי תקין לפי הנוסחה של משקל בקילו חלקי גובה במטר מרובע. הוא משמש כמדד משקל בינלאומי של ארגון הבריאות העולמי מאז שנות התשעים.

מדד היקף המותניים – זוהי מדידה שכל אחד יכול לבצע לבד בבית, באמצעות סרט מדידה פשוט של תפירה. מודדים את היקף המותניים ולפי פרמטרים מסוימים מבינים אם אתם מעל או מתחת למשקל התקין. היקף מותניים של גברים צריך להיות 102 ס"מ, ואצל נשים עד 88 ס"מ.

על משקל ובריאות

עודף משקל עלול לגרום למחלות כמו מחלות לב, יתר לחץ דם, סוכרת ועוד אבל גם רזים עלולים "לחטוף" את המחלות הללו, בגלל תפריט עתיר סוכרים, שומן ועוד. כלומר- הבריאות היא שילוב של תזונה ופעילות הספורטיבית ולא רק המספר על המשקל. בניית תפריט תזונה מאוזן של ארוחות קבועות, כמה שיותר אבות מזון וכמה שפחות נשנושים ומטוגנים, עשוי לבנות לא רק משקל תקין אלא גם גוף בריא.

ובהקשר לקורבנות האופנה האנורקסיות, יש לומר כי נעשים מאמצים בינלאומיים למנוע את חילול הגוף הנשי ברזון מסוכן ולפיכך למשל בארץ, עבר לפני שנה חוק דוגמניות שקבע כי BMI תקין חייב להיות לפחות במידה של 18.5. יש היום גם חוק האוסר על הורדת משקל באמצעים של ריטוש בפוטושופ. הבנות רואות ורוצות גם.

אכלו בריא, תאהבו את עצמכן ואת המשקל – בסופו של דבר הוא רק משקל.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

יכול לעניין אותך גם

התכניות שלנו

לשיחת ייעוץ, לפרטים והרשמה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מתנה: חוברת מתכוני מרקים!

מרק חם בשעות אחה"צ עושה פלאים. הכנתי במיוחד לחורף חוברת מרקים, כאלה שפשוט להכין וטעים לאכול
והיא לגמרי בחינם!